לא מוכנים לפשרה: ראשי האופוזיציה במתקפה חריפה

איתי גדסי No Comments on לא מוכנים לפשרה: ראשי האופוזיציה במתקפה חריפה

ראשי האופוזיציה תקפו בחריפות בצהריים, את הצעת הפשרה שהציג ח"כ שמחה רוטמן: "תרגיל הונאה; פוליטיזציה מוחלטת של הרשויות"

צילום: Avshalom Sassoni/Flash90
21:27
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

באופוזיציה תוקפים בחריפות את הצעתו החדשה של יו"ר ועדת החוקה לריכוך הרפורמה המשפטית, אותה הציג הבוקר (שני) בישיבת הוועדה. לפי ההצעה, הקואליציה תוכל למנות שני שופטים בבית המשפט העליון ובהמשך לבחון אפשרות ששופטים נוספים ייבחרו בהסכמה רחבה יותר.

ראש האופוזיציה ויו״ר יש עתיד יאיר לפיד תקף בפתח ישיבת הסיעה: "במקום שופטים, יהיו להם שפוטים. זו לא פשרה, זו השתלטות פוליטית עויינת על מערכת המשפט. זה מה שהזהרנו מפניו מהרגע הראשון. ברגע שיעבור השינוי בוועדה למינוי שופטים, אנחנו נעתור נגדו לבג"ץ. הבסיס לעתירה יהיה פשוט: אם החוק הזה עובר, ישראל מפסיקה להיות מדינה דמוקרטית".

יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ איים: "גם אם תיעצר החקיקה – לא ניכנס לחדר כשהוועדה לבחירת שופטים לא מונחת על שולחן הדיונים".

עוד אמר: ״אני קורא למשפטנים הגונים לא להתמודד לבית המשפט העליון אם החקיקה תעבור – אל תסכימו להתמנות כשופטים מטעם הקואליציה – במקום כשופטים של מדינת ישראל כשאות קין על מצחכם".

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן אמר: "המתווה ״המרוכך״, הוא תרגיל הונאה שעומד בסתירה לכל הערכים הדמוקרטיים והליברליים של מדינת ישראל. הבסיס היחידי לפשרה ולהידברות זה מתווה הנשיא, והקפאת הליכי החקיקה בכנסת. גם היום חייבים להדגיש את העובדה שכל הצעות החקיקה שמובילה הקואליציה זה שלב בדרך למדינת הלכה.

"אני קורא לבית המשפט העליון לפסול את כל החקיקה המטורללת, כולל חוק הנבצרות, חוק המתנות וחוק דרעי 2. נגיש בג"ץ על כל החוקים הללו ברגע שיעברו. אני קורא גם לכל ראשי הגופים הרשמיים והממלכתיים לציית בראש ובראשונה לפסיקות של בית המשפט העליון ולנקוט בעמדה ברורה".

יו"ר מפלגת העבודה ח"כ מרב מיכאלי נאמה: "זה לא מתווה פשרה ולא מתווה ריכוך – זה הונגריה ופולין על סטרואידים. זה ההפך הגמור מעיקרון הפרדת רשויות. זו פוליטיזציה מוחלטת של הרשויות. עוד ספין ממכונת הספינים הקבועה של נתניהו ואסור ליפול בפח הזה".



0 תגובות